Általános szerződési feltételek (ÁSZF) - Dentalia Fogorvosi Rendelő

+36 20 334 9025 1126 Budapest, Böszörményi út 8. Csengő: 100

Fogorvosi járóbeteg, fogászati szolgáltatás ellátására

Jelen Általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozza meg a DENTALIA FOGORVOSI RENDELŐ (DENTALIA MEDICINA Korlátolt Felelősségű Társaság, székhelye: 1126 Budapest, Böszörményi út 8. I. em. 6/B., cégjegyzékszáma: Cg. 01-09-390795, adószáma: 27454275-1-43, illetve Dr Pozsgai Márta Ilona egyéni vállalkozó, székhely: 1126 Budapest, Böszörményi út 8. 1 em. 6/b., adószám:57123190-1-43), mint egészségügyi szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott szolgáltatásokat, azok tartalmát, és igénybevételének feltételeit.

  • ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK, FELEK, A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
  • 1. A Szolgáltató az alábbi fogászati ellátások nyújtására működési engedéllyel rendelkező egészségügyi szolgáltató:
    • dento-alveoláris sebészet (szakmakód: 1301);
    • fogászati ellátás (szakmakód: 1300);
    • fogászati röntgen (szakmakód: 1306);
    • konzerváló fogászat és fogpótlástan (szakmakód: 1308);
    • fogszabályozás (szakmakód: 1302)

(a továbbiakban együttesen: Szolgáltatás(ok)). A Szolgáltató a Szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.

  • 2. A Szolgáltató az általa nyújtott Szolgáltatásokat a weboldalán (www.dentalia.hu) teszi közzé.
  • 3. A Szolgáltatást megrendelő, azt ténylegesen igénybe vevő személy a megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő). A cselekvőképtelen vagy korlátozottan cselekvőképes Megrendelő képviseletében a törvényes képviselője jogosult nyilatkozatot tenni, amennyiben speciális jogszabályi rendelkezés eltérően nem rendelkezik. A törvényes képviselő köteles nyilatkozatot tenni a törvényes képviseleti joga fennállásáról és az egészségügyi ellátás nyújtása körében megtett nyilatkozatok vonatkozásában nyilatkozattételi joga fennállásáról.
  • 4. A Szolgáltató és a Megrendelő a továbbiakban együttesen: Felek.
  • 5. A Szolgáltató és a Megrendelő között a szolgáltatás ellátására vonatkozó szerződés (a továbbiakban: Szerződés) a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint jön létre. A Szerződés tartalmát a jelen ÁSZF és a Szolgáltatás nyújtása során keletkező egyéb dokumentumok (ideértve különösen, de nem kizárólagosan: Anamnézis lap, Árajánlat, Vizsgálati lap, Kezelési terv, Műtéti beleegyező nyilatkozat és betegtájékoztató, Műtétet követő tájékoztató adatlap) és a szóbeli tájékoztatás, megbeszélés tartalma együttesen határozzák meg Amennyiben az ÁSZF és valamely egyéb dokumentum tartalmaz egymástól eltér, úgy a speciális rendelkezést tartalmazó egyéb dokumentumban foglaltak az irányadók.
  • 6. A Szerződés a Szolgáltatás Szolgáltató általi teljesítésével – a Megrendelő fizetési kötelezettségének teljesítése feltételével - szűnik meg.
  • 7. A Szolgáltató a Szolgáltatásokat nyilvános árlista alapján nyújtja, melyet a weboldalán (www.dentalia.hu) közzétesz. Ettől egyedi esetben eltérhet, erről azonban a Szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt köteles a Megrendelőt tájékoztatni. A Szolgáltató hosszabb kezelés-sorozat esetén, illetve a Megrendelő kérésére vagy egyedi esetben írásbeli árajánlatot készít (a továbbiakban: Árajánlat).
  • 8. A Szerződés a Szolgáltatás igénybevételével (ráutaló magatartás) jön létre, függetlenül attól, hogy a Megrendelő aláírja-e a Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos dokumentumokat vagy sem.
  • A SZOLGÁLTATÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
  • 1. A Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fogszakorvos(ok), szakasszisztencia, (személyes) közreműködő(k), más egészségügyi szolgáltató(k), szabadfoglalkozású orvos(ok), önkéntes segítő(k), a (személyes) közreműködő további közreműködője, alvállalkozó(k) és közvetített szolgáltatás(ok) igénybevételével teljesíti a vállalt Szolgáltatás(oka)t, biztosítja az ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat, előzetesen egyeztetett időpontokban és gyakorisággal. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás(ok) teljesítéséhez – különösen a fogászati ellátáshoz, a fogtechnikai tevékenységhez – a Szolgáltató alvállalkozókat is igénybe vesz, akiknek a tevékenységéért úgy felel, mintha az alvállalkozóira bízott tevékenységet saját maga látta volna el.
  • 2. A Szolgáltató köteles a Megrendelő̋ által teljeskörűen megadott adatok alapján írásbeli tájékoztatást és árajánlatot adni a szükséges kezelésről, annak menetéről és várható költségeiről.
  • 3. A Szolgáltató az Árajánlatban jogosult a szolgáltatási díj 30%-50%-ának megfelelő összegű foglaló megfizetéséhez kötni a Szolgáltatás nyújtásának megkezdését. Ha a Szerződés teljesítésre kerül, a szolgáltatási díj a foglaló összegével csökken. Ha a Szerződés teljesítése olyan okból hiúsul meg, amelyért egyik Fél sem felelős, vagy mindkét Felelős, a foglaló visszajár. A teljesítés meghiúsulásáért felelős Fél az adott foglalót elveszti, a kapott foglalót kétszeresen köteles visszatéríteni. A foglaló elvesztése vagy kétszeres visszatérítése a szerződésszegés következményei alól nem mentesít. A kötbér és a kártérítés összege a foglaló összegével csökken.
  • 4. A Szolgáltató bármikor jogosult a Szolgáltatások körét módosítani. A Szolgáltató jogosult továbbá az Árajánlatot, illetve a kezelési tervet is orvosilag indokolt esetben módosítani, kiegészíteni.
  • 5. A Szolgáltató jogosult a kezelést megtagadni, illetve annak megkezdését követően azt felfüggeszteni vagy megszakítani, valamint a Szerződést azonnali hatállyal felmondani,
  • ) amennyiben a Megrendelő̋ nem tesz eleget a 3.3. pont szerinti kötelezettségeinek, együttműködési kötelezettségének, ideértve különösen, ha:
  • - nem tartja be az orvosi utasításokat;
  • - más betegeket, a személyzet tagjait magatartásával zavarja;
  • - egyeztetett időpontokat rendszeresen vagy ismétlődően elmulaszt anélkül, hogy a Szolgáltatót erről a Szerződésben meghatározott időn belül előzetesen tájékoztatná, illetve az erről való tájékoztatás esetén is akkor, ha a Szolgáltató szakmai meggyőződése szerint a Szolgáltatás emiatt nem teljesíthető;
  • ) a Megrendelő egészségügyi vagy mentális állapota, annak változása a Szolgáltatás megfelelő teljesítését Szolgáltató szerint megnehezíti vagy akadályozhatja;
  • ) a Megrendelő nem teljesíthető kívánsága esetén,
  • ) amennyiben a Megrendelő nem vagy késedelmesen tesz eleget a fizetési kötelezettségének.

Ezekben az esetekben a Megrendelő a Szolgáltatóval szemben kárigényt nem érvényesíthet.

  • 6. A Szolgáltató jogosult az előre egyeztetett időpontot, vagy a kezelőorvos személyét megváltoztatni, de amennyiben erre lehetősége van, köteles erről a Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni.
  • 7. A Szolgáltató bármikor változtathat a Szolgáltatás valamely szakmai szempontú elemén, amennyiben az az alkalmazható biztonság vagy jogszabályi vagy szakmai előírás miatt szükséges és nem befolyásolja lényegesen a Szolgáltatás természetét vagy minőségét. A Szolgáltató köteles erről lehetőség szerint e Megrendelőt előzetesen tájékoztatni vagy értesíteni.
  • 8. A Szolgáltató a kezelésekről fényképfelvételeket készíthet, amelyeket megoszthat a fogtechnikussal, igénybe vett más (személyes) közreműködőjével annak munkája elősegítése céljából. A Megrendelő személyének beazonosítására nem alkalmas képeket szabadon, ellentételezés nélkül használhat tudományos, kutatási és oktatási célokra, illetve közölheti közösségi média és egyéb nyilvános felületein. A Megrendelő a fényképfelvételek átadására, továbbítására nem jogosult.
  • 9. A Szolgáltatónál időpontfoglalásra lehetőség van személyesen, telefonon, valamint a Szolgáltató weboldalán elérhető kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül. Az időpontfoglalás során a Megrendelő megadja bizonyos kapcsolattartási adatait, valamint az időpontfoglaláshoz szükséges egyéb adatait (pl. panaszok leírása, igénybe venni kívánt szolgáltatás).
  • 10. A Felek megállapodnak, hogy a Szolgáltató e-mailben vagy sms-ben a Megrendelő kezelését érintő időpont emlékeztető értesítést küld Megrendelőnek, vagy törvényes képviselőjének. A Felek megállapodnak, hogy a Szolgáltató a Megrendelő és törvényes képviselőjének elérhetőségi adatait 5 évig őrzi meg.
  • A MEGRENDELŐ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
  • 1. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az általa aláírt Általános anamnézis lap, az egészségi állapotáról szolgáltatott adatok, információk a Szolgáltatás teljesítéséhez, tartalmának megválasztásához szükségesek, és nyilatkozik, hogy a szolgáltatott adatok teljes körűek. Kötelezettséget vállal továbbá arra, hogy a Szolgáltatás teljesítése, a Szerződés időtartama alatt bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót írásban haladéktalanul tájékoztatni köteles.
  • 2. A Megrendelő̋ jogosult az általa teljeskörűen megadott adatok alapján a Szolgáltatótól írásbeli tájékoztatást és árajánlatot kérni a szükséges kezelésről, annak menetéről és várható költségeiről.
  • 3. A Megrendelő köteles a Szolgáltatóval együttműködni, ideértve különösen, de nem kizárólagosan az alábbiakat.

A Megrendelő köteles

  • - részletesentájékoztatni a Szolgáltatót mindarról, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről,
  • - tájékoztatni a Megrendelőt – a Szolgáltatással összefüggésben - mindarról, amely mások életét, vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és a Szolgáltatás teljesítését kizáró megbetegedésekről és állapotokról;
  • - a Szolgáltatótól a Szolgáltatással, a kezeléssel kapcsolatban kapott rendelkezéseket betartani;
  • - jogainak gyakorlása közben tiszteletben tartani más betegek, valamint a Szolgáltató egészségügyi dolgozóinak és más munkatársainak jogait;
  • - tiszteletben tartani a Szolgáltató általa ismert működési rendjét;
  • - jogszabályban előírt személyes adatait hitelt érdemlően igazolni.
    • 4. A Megrendelő köteles a Szolgáltatás díjának határidőben történő kiegyenlítésére. 
    • 5. A Megrendelő az általa elvárt sajátos esztétikai és egyéb igényeit a beavatkozások megkezdése előtt írásban köteles jelezni (pl. régi fotók, magazin képek stb.)
  • A SZOLGÁLTATÁS ELLENÉRTÉKE, FIZETÉSI FELTÉTELEK
  • 1. A Szolgáltató Szolgáltatásainak díjára a Szolgáltató mindenkori árlistája irányadó, mely a Szolgáltató weboldalán és a rendelőjében kihelyezve nyomtatott formában elérhető, illetve arról a Szolgáltató az 1.7. pontban foglaltak szerint Árajánlatban tájékoztatja a Megrendelőt.
  • 2. Az elvégzett kezelések során számlázásra kerülő konkrét díjtételekről, a kezelésekhez felhasznált anyagok és a közvetített szolgáltatások költségeiről a Megrendelőt kérésére a Szolgáltató írásban tájékoztatja.
  • 3. Eltérő rendelkezés vagy megállapodás hiányában a Szolgáltató ajánlata (különösen a díj- és anyagköltségek) annak Megrendelővel való közlését követő 30 napig érvényesek. Amennyiben a Felek között ezen időtartam alatt létrejön a Szerződés, úgy eltérő rendelkezés vagy megállapodás hiányában a Szolgáltató a Szerződés létrejöttét követő 3 hónap után végzendő Szolgáltatások vonatkozásában jogosult a Szolgáltatás nyújtásának időpontjában hatályos árlistát és feltételeket alkalmazni.
  • 4. A Szolgáltatás díja és feltételei (pl.: a kezelés időtartama stb.) a Szolgáltatás befejezéséig módosulhatnak az egyedi körülmények (így különösen, de nem kizárólag a Megrendelő hiányos vagy késedelmes adatszolgáltatása, egyéni fizikális állapota, a gyógyulási folyamat, klinikai vizsgálatok, vagy a kezelés során előálló más szakmai okok, pl. előre nem látható beavatkozások, többlet anyagköltség stb.) függvényében. Ilyen változás esetén Szolgáltató lehetőség szerint haladéktalanul tájékoztatja Megrendelőt.
  • 5. A Szolgáltatások díját, a felhasznált anyagok, a közvetített szolgáltatások költségeit a Megrendelő az alábbiak szerint köteles kiegyenlíteni:
  • ) a Szolgáltatások díját a Szolgáltatás nyújtásával egyidejűleg, a helyszínen köteles megfizetni Szolgáltató részére;
  • ) fogpótlási Szolgáltatások esetén a fogpótlási Szolgáltatás teljes szolgáltatási díja a lenyomatvételkor fizetendő (ideértve az ezt követően teljesítendő fogpótlási Szolgáltatások díját és költségeit is!).
    • 6. A fizetési kötelezettség teljesítése készpénzzel, bankkártyával vagy banki átutalással történhet.
    • 7. Amennyiben a Megrendelő az előre megbeszélt időpontban akadályoztatása miatt nem tud megjelenni, az időpontot 24 órával megelőzően térítésmentesen lemondhatja. 24 órán belüli időpont-lemondás esetén, illetve, amennyiben a Megrendelő nem jelenik meg, a Szolgáltató 5000,- Ft/30 perc összegű kötbért számíthat fel, melyet a Megrendelő köteles a következő kezelés díjával egyidejűleg megfizetni. (Az időtartam számításánál az adott kezelésre szánt, tervezett idő az irányadó.) Amennyiben a Megrendelő 3 hónapon belül nem jelentkezik kezelésre, úgy a Szolgáltató a kötbért érvényesíti.
    • 8. Késedelmes fizetés esetén a késedelem időtartamára a hatályos jogszabályokban meghatározott késedelmi kamat kétszerese fizetendő.
  • ADATVÉDELEM
  • 1. A Megrendelő hozzájárul, hogy a kezelése során készült fényképeket, gyógykezelésének kizárólagosan orvosi vonatkozású adatait, tapasztalatait a Szolgáltató anonimizálva, tudományos, kutatási, oktatása és marketing célokra azonosításra alkalmatlan módon felhasználja.
  • 2. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az Anamnézis lapon az egészségi állapotáról szolgáltatott adatok, információk a fogorvosi ellátások, gyógykezelések tartalmának megválasztásához szükségesek, és úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatott adatok teljes körűek és a kezelések időtartama alatt bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót tájékoztatni köteles.
  • 3. Az adatkezelésre vonatkozó részletes szabályokat a Szolgáltató Adatkezelési tájékoztatója tartalmazza.
  • 4. A Felek megállapodnak, hogy a Megrendelő kezelőorvosa jogosult a Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban álló más szakorvost konzíliumra felkérni, erre tekintettel a Szolgáltató által felvett személyes adatokat a kezelőorvoson kívül más, a Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban álló szakorvos is megismerheti a Megrendelő eredményes egészségügyi ellátásának biztosítása és a szolgáltatási szerződés teljesítése érdekében.
  • FELELŐSSÉG
  • 1. A Szolgáltató szerződésszegésért való felelőssége a szándékosan okozott, valamint az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésen kívül a következők szerint korlátozott.

A Szolgáltató szerződésszegésért való felelőssége nem terjed ki:

  • ) más fogászaton vagy egyéb egészségügyi szolgáltatónál igénybe vett szolgáltatás megtérítésére, kivéve azon szolgáltatás számlával igazolt ellenértékére, amely szolgáltatás igénybevétele igazoltan a Szolgáltató hibás teljesítése miatt vált szükségessé,
  • ) úti- és szállásköltség térítésre,
  • ) a Szolgáltatás tárgyában keletkezett károk kivételével a Szerződés megkötésének időpontjában a Szolgáltató által előre nem látható egyéb károkra, elmaradt vagyoni előnyre.
    • 2. A Szolgáltatót nem terheli szerződéskötési vagy -fenntartási kötelezettség.
    • 3. A Szolgáltató a jogszabályban előírt kötelező esetekben és az abban foglalt kötelező időtartamban vállal jótállást.
    • 4. A Szolgáltató a Megrendelőnek nyújtott Szolgáltatásokkal kapcsolatban a fogtechnikai munkákra, a fogpótlásokra (koronák, hidak, fogsorok, betétek) 3 év, a tömésekre és kisebb restauratív munkákra 1 év garanciát (jótállást) nyújt. Implantátumok esetében a gyártó vállal garanciát, mely csak az implantátumra, mint termékre vonatkozik, a gyártói garancia az ezzel kapcsolatos műtéti költségeket nem fedezi. A Szolgáltató az implantátum kilökődése esetén a kezelés díjára 2 év garanciát (jótállást) nyújt. Szolgáltató ismételt implantálás esetén a szükséges műtéti implantátumon kívüli anyagköltségekre (csontpótló, membrán, szegecsek, stb.) vagy a kezelési terv megváltozásával járó egyéb költségekre nem vállal jótállást.
    • 5. A Megrendelő̋ esetleges minőségi kifogását a jótállási időn belül az észlelést követően haladéktalanul köteles írásban közölni a Szolgáltatóval. Az írásbeli közlés történhet a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre vagy a Dentalia Fogorvosi Rendelő, dr. Pozsgai Márta 1126 Budapest Böszörményi út 8. 1. emelet 6/b postai címre. A Megrendelő̋ a kifogás kivizsgálása érdekében köteles ellenőrző̋ vizsgálaton megjelenni, a kifogásolt fogművet a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, és a reklamációval kapcsolatos minden információt és adatot megadni. Ha a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól mentesül, vagy a kifogást nem lehet kivizsgálni, úgy a Szolgáltató reklamációt nem fogad el.
    • 6. A kijavítás/kicserélés helye a Szolgáltató mindenkori rendelője.  
    • 7. A Szolgáltató hibás teljesítéséből eredő̋ helytállási kötelezettsége a beépített anyagok hibájából eredő̋ sérülésére, megsemmisülésére, valamint a nem az elvárható gondossággal elvégzett kezelésből fakadó hibákra terjed ki.
    • 8. Nem terjed ki a Szolgáltató jótállási kötelezettsége a 6.1., 6.9.-6.10. pontokban foglalt, továbbá az alábbi esetekre (illetve a Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettsége alól):
  • ) a kezelés folyamata alatt alkalmazott ideiglenes megoldásokra (ideiglenes tömések, koronák, ragasztások, stb.),
  • ) koronás fogak későbbi gyökérkezelésére,
  • ) olyan hibákra és sérülésekre, amelyek nem rendeltetésszerű használat vagy baleset, extrém erőhatás következtében jönnek létre (ideértve a kivehető fogszabályozó sérülését is),
  • ) olyan hibákra és sérülésekre, amelyek megállapíthatóan abból adódnak, hogy a Megrendelő nem tartotta be a Szolgáltató utasításait,
  • ) a Megrendelő olyan egészségromlására, és a beépített anyag ebből eredő meghibásodására, amelyet a Megrendelő életmódja, rossz szokása (pl.: fogcsikorgatás) vagy betegsége okoz,
  • ) a fogmű, fogpótlás elvesztése esetén,
  • ) a páciens szervezetének természetes reakcióiból eredő panaszokra (pl.: allergia), páciens szervezetének betegségeire,
  • ) akkor, ha a Megrendelő az előírt kontrollvizsgálaton, és/vagy félévente legalább egy ellenőrzésen nem jelenik meg,
  • ) a Megrendelő panasza a szakma által elfogadottan, a kezelés egyik lehetséges következményeként fellépő szövődmény (pl.: gyökérkezelés szükségessége tömés vagy egyéb fogat érintő kezelés után),
  • ) ínyvisszahúzódás, vagy a csont leépülése esetén, kivéve, ha az bizonyítottan kizárólag a Szolgáltató hibás teljesítése miatt történt,
  • ) akkor, ha a Megrendelő a javasolt kezeléseket nem vette igénybe, a panasz a be nem fejezett kezelési sorozat eredménye, vagy a Megrendelő nem követte az orvos utasításait (pl.: nem viseli teljes lemezes fogpótlását éjjel; vagy fogvédő sín használatára vonatkozó javaslat ellenére a páciens azt nem használja),
  • ) a Megrendelő nem megfelelő szájhigiénéje, dohányzása, alkoholfogyasztása vagy kábítószer- illetve gyógyszer abususa, mentális zavara következtében kialakuló panaszok esetén,
  • ) a Megrendelő számottevő súlyváltozása esetén,
  • ) anyagcsere betegségek (különös tekintettel a csontanyagcsere betegségeire), egyéb súlyos általános betegség (pl.: tumor, diabetes, epilepszia, osteoporosis, stb.) esetén és az azokra kapott kezelések (gyógyszerek, chemoterápia, sugárkezelés, stb.) hatásai esetén,
  • ) a fogművek nem megfelelő gondozása, karbantartása esetén,
  • ) nem rendeltetésszerű használatból, extrém erőhatásból, így különösen balesetből vagy küzdő- vagy extrém sportokból származó sérülés esetén,
  • ) kopó alkatrészek (pl.: kombi pótlások rögzítő elemeinek) cseréje esetén,
  • ) fogsor alábélelés, bruxizmus, progrediáló parodontitis esetén,
  • ) altatáskor a tubus okozta sérülésekre,
  • ) amennyiben a Megrendelő a kezelés alatt, vagy a kezelést követően más szolgáltatótól vesz igénybe fogászati kezelést, vagy fogtechnikai munkát (kivéve a Szolgáltató által meghatározott partnerorvosok, szerződött klinikák),
  • ) ha a Megrendelő a panaszát annak felmerülését vagy felismerését követően haladéktalanul nem jelenti be, vagy ha a minőségi kifogást határidőn belül bejelenti, de a kifogás kivizsgálását, orvoslását nem teszi lehetővé, kontrollvizsgálaton, kezelésen nem jelenik meg, a fogművet nem bocsátja a Szolgáltató rendelkezésére.
    • 9. A csontpótlás sikerességére garanciát a Szolgáltató nem vállal, arra a jótállási kötelezettsége nem vonatkozik, tekintettel arra, hogy minden csontpótlás után felszívódik bizonyos mennyiségű csontpótló anyag. A Szolgáltató a szakmai irányelvek és a több évtizedes saját tapasztalatok alapján határozza meg a csontpótlás mértékét, azonban a felszívódás mértékében jelentős egyéni eltérések lehetnek. Előfordulhat, hogy a felszívódás a vártnál nagyobb mértékű, kiegészítő csontpótlást kell végezni, amely további költségekkel jár, és a Megrendelőt terheli.
    • 10. A gyökérkezelés radiológiailag elvárt és ellenőrzött sikerességére, valamint a gyökérkezelt fogak várható élettartamára a Szolgáltató garanciát nem vállal, arra a jótállási kötelezettsége nem vonatkozik, tekintettel arra, hogy a kezelés esetleges sikertelensége előre nem látható.
    • 11. Fogtechnikai hiba esetén – a jótállási feltételek teljesülése esetén – a Szolgáltató viseli a kijavítással/kicseréléssel kapcsolatos fogászati és fogtechnikai költséget. A kijavítás/kicserélés helye a Szolgáltató fogorvosi rendelője.
    • 12. Az Ékszermosoly programmal kapcsolatban kizárólag esztétikai okokból fellépő reklamáció esetén kizárja a felelősségét kifejezetten a fogszabályozási, parodontológiai, dentoalveoláris sebészeti eredmények szubjektivitását tekintve, amennyiben a fogszabályozási tevékenység, dentoalveoláris műtétek végeredménye szakmailag (orvosilag, anatómiailag) az elvárható eredménnyel jár azonban azt a Megrendelő kizárólag esztétikai, vagy más, orvosilag nem értelmezhető szubjektív okokból nem fogadja el.
  • A SZOLGÁLTATÁS TELJESÍTÉSÉVEL ÉS A FELEK EGYÜTTMŰKÖDÉSÉVEL KAPCSOLATOS TOVÁBBI RENDELKEZÉSEK
  • 1. A vizsgálattal, konzultációval és kezelési tervvel kapcsolatban a Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, a Megrendelő pedig tudomásul veszi az alábbiakat.
  • Egyes vizsgálatok a Szolgáltató rendelőjén kívül történnek (pl. CT. vizsgálat) vagy más szakorvosokkal konzílium szükséges. E szolgáltatások külön díjazás fejében, az adott szolgáltatóknál vehetők igénybe.
  • Az Árajánlatban, Kezelési terveben vagy más dokumentumban, illetve a szóbeli tájékoztatás során felajánlott anyag- vagy kezelés-variációk még komoly árkülönbség mellett sem jó és rossz megoldások közötti különbségeket jelölnek, sőt bizonyos esetekben az olcsóbb megoldás egyben a célszerűbb. A megfelelő megoldást az előnyök és hátrányok mérlegelése után az orvos és a Megrendelő együttesen választja ki.
  • A Szolgáltatónál több orvos dolgozik, különböző szakterületen, ezért bizonyos esetekben több orvos rendelésének felkeresése lehet szükséges a teljes kezelési koncepció kialakítása érdekében. A Kezelési terv kialakítása, módosítása vagy véglegesítése az adott szakorvos kompetenciája.
  • 2. Egyes Szolgáltatások esetén, ahol ez értelmezhető, a Megrendelő kötelessége és felelőssége a tervezés és a próbafolyamat során az érzéseinek, kényelmi szempontjainak és esztétikai elvárásainak megfelelő eredmény ellenőrzése, a Szolgáltató felelőssége pedig az orvosi-szakmai szempontok kontrollja. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az általa egyszer már jóváhagyott állapot későbbi módosítására nem, vagy csak korlátozottan van lehetőség. Bármelyik fél javasolhatja a próba megismétlését, a fogmű átalakítását az adott munkafázisban, amelynek következménye lehet a teljesítési határidő kitolódása.
  • 3. Az egyes Szolgáltatásokkal kapcsolatos betegtájékoztatásokat a jelen ÁSZF melléklete tartalmazza, mely a jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi és a Szerződés részét képezik. Az egyedi betegtájékoztatást a Szolgáltató külön adja meg a Megrendelő részére.

7.4.             Panaszok kezelése

A Megrendelő jogosult a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi ellátással, valamint a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban a Szolgáltatónál panaszt tenni. A Megrendelő jogosult panaszát személyesen és telefonon szóban, valamint postai úton vagy hivatalos elektronikus elérhetőségen küldött levélben írásban is megtenni a következő elérhetőségeken:

  • A Szolgáltató levelezési címe: 1126 Budapest Böszörményi út 8. 1. emelet 6/b., amely egyben a panaszügyintézés helye.
  • A Szolgáltató elektronikus elérhetősége: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát..
  • A Szolgáltató telefonszáma: +36-1-356-2394, +36-20-334-9025

A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja és amennyiben az alapos, orvosolja. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb a panaszra 30 napon belül adott érdemi, írásbeli válasszal egyidejűleg megküldeni.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

Ha a Megrendelő nem tudja vagy nem hajlandó azonosítani magát, akkor a Szolgáltató a panasz kivizsgálását elutasítja, amelyről tájékoztatja a panasztevőt, és további intézkedést nem tesz. Amennyiben a Megrendelő a panaszt nem a saját nevében teszi, köteles képviseleti jogosultságát hitelt érdemlően igazolni. A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon Megrendelő által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz kivizsgálását a Szolgáltató mellőzi.

Az egészségügyi ellátással kapcsolatos panaszjog gyakorlása nem érinti a Megrendelő azon jogát, hogy a Megrendelő a panasz kivizsgálása érdekében a betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselőt foglalkoztató szervhez és más szervekhez forduljon. A panaszokat a Szolgáltató köteles nyilvántartani és a panasszal, illetve annak kivizsgálásával összefüggő iratokat 5 évig megőrizni.

Amennyiben Szolgáltató és Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, a Megrendelő jogosult a Megrendelő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületekhez fordulni. A Békéltető Testületek elérhetősége: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek.

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület a Budapesti Békéltető Testület. Internetes elérhetősége: https://bekeltet.bkik.hu/. A Budapesti Békéltető Testület elérhetősége: cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., telefon: 06-1-488-2131, Fax: 06-1-488-2186, E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát..

Amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztók a területileg illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalokhoz is fordulhatnak. A kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek honlapon.

7.5.           Betegjogok

A Megrendelőt, mint beteget jogszabályban meghatározott feltételekkel és korlátozásokkal az alábbi jogok illetik meg:

  • Az egészségügyi ellátáshoz való jog: Minden betegnek joga van - jogszabályban meghatározott keretek között - az egészségi állapota által indokolt, megfelelő, folyamatosan hozzáférhető és az egyenlő bánásmód követelményének megfelelő egészségügyi ellátáshoz.
  • Emberi méltósághoz való jog: az egészségügyi ellátás során a beteg emberi méltóságát tiszteletben kell tartani.
  • Tájékoztatáshoz való jog: a beteg jogosult a számára egyéniesített formában megadott teljes körű tájékoztatásra.
  • Az önrendelkezéshez való jog: az önrendelkezési jog gyakorlása keretében a beteg szabadon döntheti el, hogy kíván-e egészségügyi ellátást igénybe venni, illetve annak során mely beavatkozások elvégzésébe egyezik bele, illetve melyeket utasít vissza.
  • Ellátás visszautasításának joga: A cselekvőképes beteget jogszabályban meghatározott feltételekkel és korlátozásokkal - megilleti az ellátás visszautasításának joga, kivéve, ha annak elmaradása mások életét vagy testi épségét veszélyeztetné.
  • Az egészségügyi dokumentáció megismerésének joga: a beteg jogosult a róla készült egészségügyi dokumentációban foglaltakat jogszabályi keretek között megismerni.
  • Orvosi titoktartáshoz való jog: A beteg jogosult arra, hogy az egészségügyi ellátásában részt vevő személyek az ellátása során tudomásukra jutott információkat, különösképpen a beteg egészségügyi és személyes adatait csak az arra jogosulttal közöljék, és azokat a vonatkozó jogszabályok szerint kezeljék.

A Megrendelő a betegjogokat személyesen szóban, a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre küldött elektronikus üzenetben, valamint postai úton, a Dentalia Fogorvosi Rendelő, dr. Pozsgai Márta 1126 Budapest Böszörményi út 8. 1. emelet 6/b postai címre küldött levélben gyakorolhatja. A betegjog személyes gyakorlásakor a Megrendelő köteles személyazonosságát igazolni, írásbeli joggyakorlás esetén pedig a személyazonosításra alkalmas adatait a Szolgáltatóval közölni. Amennyiben a Szolgáltatónak kétsége merül fel a betegjogot gyakorló személy személyazonossága felől, illetve a betegjogot gyakorló személyt nem tudja azonosítani, a Szolgáltató jogosult a joggyakorlás teljesítését megtagadni.

  • 6. Kapcsolattartás

Felek megállapodnak, hogy a Megrendelő elérhetőségi adatait a Szolgáltató az adatbázisában rögzíti abból a célból, hogy a kezelési időpontokról vagy azok esetleges változásairól, a Megrendelőt érintő egyéb változásokról, a Megrendelő kezelését érintő, továbbá a jelen Szerződés teljesítésével kapcsolatos lényeges információkról tájékoztassa.

  • EGYÉB RENDELKEZÉSEK
  • 1. A jelen ÁSZF-ben és a Felek között létrejövő Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint az egészségügyre, az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó egyéb jogszabályok rendelkezései az irányadók.
  • 2. A jelen ÁSZF és a Felek között létrejövő Szerződés értelmezésére a magyar jog szabályai alkalmazását írják elő, továbbá a Szerződésből eredő jogvita esetére magyar állami rendes bíróságok kizárólagos illetékességét kötik ki azzal, hogy az eljáró bíróság az összeghatártól függően a Budai Központi Kerületi Bíróság vagy a Székesfehérvári Törvényszék.
  • 3. A Szolgáltató bármikor jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására.

Hatályos: 2022. július 20. napjától

Melléklet:

  • - A Dentalia Fogorvosi Rendelő által nyújtott egyes fogorvosi járóbeteg, fogászati szolgáltatásokkal kapcsolatos tájékoztatások

DENTALIA FOGORVOSI RENDELŐ által nyújtott egyes fogorvosi járóbeteg, fogászati szolgáltatásokkal kapcsolatos tájékoztatások

A Dentalia Fogorvosi Rendelő (DENTALIA MEDICINA Korlátolt Felelősségű Társaság, székhelye: 1126 Budapest, Böszörményi út 8. I. em. 6/B., cégjegyzékszáma: Cg. 01-09-390795, adószáma: 27454275-1-43, illetve Dr Pozsgai Márta Ilona egyéni vállalkozó, székhely: 1126 Budapest, Böszörményi út 8. 1 em. 6/b., adószám:57123190-1-43), mint egészségügyi szolgáltató az alábbiakban ismerteti az általa nyújtott szolgáltatások és az azokkal kapcsolatos lényeges tudnivalókat.

A jelen betegtájékoztatóban előforduló legfontosabb fogalmak:

Szolgáltató vagy rendelő: a Dentalia Fogorvosi Rendelő, mint egészségügyi szolgáltató

Szolgáltatás: a Szolgáltató által nyújtott fogorvosi járóbeteg, fogászati szolgáltatás

Megrendelő vagy páciens vagy beteg: a Szolgáltatást megrendelő, azt ténylegesen igénybe vevő személy

ÁSZF: a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételei

Szerződés: a Szolgáltató és a Megrendelő között a Szolgáltatás ellátására vonatkozó szerződés, melynek tartalmát az ÁSZF és a Szolgáltatás nyújtása során keletkező egyéb dokumentumok (ideértve különösen, de nem kizárólagosan: Anamnézis lap, Árajánlat, Vizsgálati lap, Kezelési terv, Műtéti tájékoztató és beleegyező nyilatkozat, Műtétet követő tájékoztató adatlap) és a szóbeli tájékoztatás, megbeszélés tartalma együttesen határozzák meg

Az egyes Szolgáltatásokkal kapcsolatos tájékoztatások

  • Fogkőeltávolítás, dentalhigiénia

Előfordulhat, hogy a fogkőeltávolítás csak két vagy több lépésben tud megvalósulni, pl. gyulladt, vérző íny esetén.

Fogkőeltávolítás során az air flow (homokfúvó) használatának szükségessége a kezelő döntése, az eszköz használata plusz költséggel jár.

Az, hogy a fogkő milyen gyorsan nő vissza, egyéni adottságok és az egyéni szájhigiénia függvénye.

Fogkőeltávolítás után a felületet lepolírozzuk, de így is maradhat kis érdesség, ami elkopik, illetve bizonyos esetekben hidegérzékenység alakulhat ki, mely szintén elmúlik idővel.

Bizonyos esetekben a fogkőeltávolítás után rés marad, amit korábban a fogkő töltött ki. Ez a rés jellemzően éppen a fogkő és a következményes gyulladás miatt alakul ki. Erre a fogkőlevételnek nincs hatása, ellenben, ha ott maradna a fogkő, akkor a rés tovább növekedne, az íny visszahúzódna, fogágybetegség, fogelvesztés alakulna ki.

  • Tömések

Tömés után előfordulhat érzékenység, mely jellemzően 7-10 napon belül elmúlik. Ritkán előfordulhat ennél hosszabb ideig fennálló érzékenység is, mely vagy elmúlik, vagy gyökérkezelés szükségességét vonja maga után.

Régi tömés cseréje nem feltétlenül lehetséges vagy célszerű úgy, hogy a végeredmény ismét tömés legyen. Előfordulhat, hogy a tömést inlayre, koronára kell cserélni vagy a fogat gyökérkezelni kell. Ennek megítélése a kezelőorvos feladata.

Bármely beavatkozás (tömés, csiszolás) közben vagy után az esetek kis százalékában előfordulhat, hogy a fogat gyökérkezelni kell. Ez a kezelés az árlista szerinti további költségekkel jár.

  • Gyökérkezelések

Gyökérkezelés közben szükséges lehet további röntgenvizsgálat.

A gyökérkezelés kezelés végén az eredményt röntgenfelvétellel dokumentáljuk. A gyökérkezelés radiológiailag elvárt és ellenőrzött sikerességére, valamint a gyökérkezelt fogak várható élettartamára nem tudunk garanciát vállalni, és a kezelés esetleges sikertelensége előre nem látható.

  • Fogtechnikai munkák, fogpótlások

Fogtechnikai munkáknál (koronák, inlayk, pótlások) a különböző munkafázisok különböző időt vesznek igénybe. A munkamenet gyorsítása csak korlátozottan lehetséges.

Amennyiben egy adott munkafázis eredménye nem megfelelő, azt megismételjük a kívánt eredmény érdekében. Azonban ezzel a teljes fogmű elkészítésének határideje csúszhat, a megbeszélt menetrendhez képest az időpontokat meg kell változtassuk.

  • Fogszabályozás

A fogszabályozó kezelés teljes együttműködést kíván a pácienssel. Ez egy hosszútávú elköteleződés mindkét fél részéről. Amennyiben a páciens lemondja, nem jön aktiválásra, nem jelentkezik, az ebből adódó következményeket és költségeket ő viseli.

Mivel a fogszabályozó készülék minden esetben segíti a plakk megmaradását, ezért nagyon gondos szájhigiénia szükséges. A rendelő kedvezményes szájhigiéniás csomagot, professzionális tisztításokat ajánl fel a páciensek számára a kezelés időtartamára.

A fix fogszabályozó készülék eltávolítása előtt az orvos és a páciens (vagy gondviselője) megbeszélik az elért eredményt. Ha az a páciens számára nem kielégítő, ez az utolsó pillanat, hogy jelezze. A levétel után utólagos korrekcióra lehetőség nincs.

A fogszabályozó készülék eltávolítása után fenntartó kezelés szükséges a visszarendeződés megakadályozására. A készüléket hordani kell az orvos által meghatározott módon és ideig az eredmény stabilizálására, kontrollokra továbbra is járni kell.

Előfordul, hogy az eredmény csak fixen beragasztott (láthatatlan) fenntartó sínezés segítségével oldható meg.

Bizonyos esetekben a fogszabályozó készülék eltávolítása után további (esztétikai) beavatkozásokra lehet szükség.

Fogszabályozó kezelés esetén (főleg a kezelés elején) előfordulhat a fogszabályozó egyes brackettjeinek akár ismételt leesése. Ezek visszaragasztását a Szolgáltató térítésmentesen vállalja, amennyiben a Megrendelő a problémát azonnal jelzi és a visszaragasztáshoz a fogszabályozó orvos rendelési idejében rendelkezésre áll. Ugyanez vonatkozik apróbb problémákra, (pl. ív kicsúszása, az ív böki az ínyt, stb).

Kivehető fogszabályozó sérülése esetén a fogtechnikai javítás költségét páciens vállalja.

  • Szájsebészet

A sebészeti beavatkozások gyógyulása több tényezőtől függ és nem minden esetben oldható meg a fájdalommentes műtét utáni szak. Fájdalomcsillapítót, kiegészítő gyógyszereket, tanácsokat a kezelőorvos ír fel, illetve ad. Ezek alkalmazásával a panaszok csökkenthetők. A gyógyulás alapvető feltétele a megfelelő higiénés közeg, melyet a páciensnek kell fenntartani.

Bizonyos - komoly gyulladásokkal járó - esetekben az érzéstelenítés hatásossága nem teljes. Ennek oka a gyulladásos környezet savassága, illetve egyéb anatómiai, biológiai tényezők.

Implantáció, csontpótlás esetén a szájsebész által adott sebészi kezelési terv a mérvadó. Ez függ az alkalmazott csontpótló anyag minőségétől, mennyiségétől, aktuális árától, az esetleges sebészi sablon szükségességétől.

Minden csontpótlás után bizonyos mennyiségű csontpótló anyag felszívódik. A szakmai irányelvek és a több évtizedes saját tapasztalatok alapján határozzuk meg a csontpótlás mértékét, azonban a felszívódás mértékében jelentős egyéni eltérések lehetnek. A csontpótlás sikerességére garancia nem adható. Ha a felszívódás a vártnál nagyobb mértékű, kiegészítő csontpótlást kell végezni. Ez további költségekkel jár, és a pácienst terheli. Ez a szituáció bár nagyon ritka, de előfordulhat.

Tervezett implantáció előtt a Megrendelő előzetes szájsebészeti konzultáción vesz részt, melyre a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania a beutaló alapján, külsős szolgáltatónál készült CT vizsgálati eredményét.

  • Fogtündér Fogvédő Program

A Fogtündér Fogvédő Program célja a megelőzés. Ez azt is jelenti, hogy a páciens (gyermek és gondviselője) együttműködése nélkül megvalósíthatatlan. A szülő, gondviselő kötelessége az időpontok figyelése, betartása, a szájhigiénés ajánlások otthoni betartatása.

A Fogtündér Fogvédő programban a Szolgáltató jótállási kötelezettsége csak akkor áll fenn, ha a Beleegyező nyilatkozatban felsorolt ajánlásokat a páciens tartja és a kezelések mindegyikét felveszi.

A páciens köteles a megbeszélt időpontban megjelenni, lemondás és 6 hónapnál több távolmaradás esetén a Szerződés megszűnik, a már korábban megfizetett díj nem jár vissza.

  • Ékszermosoly program

A páciens felelőssége, hogy hosszas kezeléssorozatot olyan élethelyzetben vállaljon, mely lehetővé teszi annak elviselését. Magánéleti krízisek, egyéb nagyobb orvosi beavatkozások közepette nem marad sem kellő türelem, sem kellő idő, sem kellő belátás a kezelésekkel, adott esetben műtétekkel járó nehézségek elviselésére.

Az Ékszermosoly program célja az archoz illő, harmonikus, a fej, a szájképletek anatómiai sajátosságait figyelembe vevő fogazat kialakítása. Nem célja a mértanilag tökéletes, kiszerkesztett magazinmosoly elérése és ilyet nem is ígér.


A Szolgáltató lehetőséget biztosít a páciensnek, hogy esztétikai elvárásait közölje, illetve a tervezés folyamán, valamint az esztétikai próbák alatt kívánságait, meglátásait jelezze, sőt igényt is tart rá. Azonban a Szolgáltató kizárólag esztétikai okokból fellépő reklamáció esetére kizárja a felelősségét kifejezetten a fogszabályozási, parodontológiai, dentoalveoláris sebészeti eredmények szubjektivitását tekintve, amennyiben a fogszabályozási tevékenység, dentoalveoláris műtétek végeredménye szakmailag (orvosilag, anatómiailag) az elvárható eredménnyel járnak, azonban azt a paciens kizárólag esztétikai , vagy más, orvosilag nem értelmezhető szubjektív okokból elfogadni nem tudja.

A munkafolyamat egyes lépései egymást megfelelő technológiai sorrendben követik. A Megrendelő felelőssége a tervezés és a próbafolyamat során az érzéseinek, kényelmi szempontjainak és esztétikai elvárásainak megfelelő eredmény ellenőrzése. A Szolgáltató felelőssége az orvosi-szakmai szempontok kontrollja. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az általa egyszer már jóváhagyott állapot későbbi módosítására nem, vagy csak korlátozottan van lehetőség. Bármely fél javasolhatja a próba megismétlését, a fogmű átalakítását az adott munkafázisban, amelynek következménye az elkészítési határidő kitolódása.

A Megrendelő az általa elvárt sajátos esztétikai és egyéb igényeit a bevatkozások megkezdése előtt írásban köteles jelezni (korábbi fotók, magazin képek stb.)

Több fog csiszolásánál megnő a valószínűsége, hogy néhány fogat kezelni kell. Ez a kezelés természetes velejárója és Szolgáltató díjszabása szerinti többletköltséget jelent.

Ajándékozzon mosolyt


Legfrissebb blog bejegyzésünk

Minden esetben meg kell menteni egy fogat?

Minden esetben meg kell menteni egy fogat?

2023. November 29.

Nagyanyáink idejében a fogászat nem tartott sem technikailag, sem a fogászati anyagok változatosságában, hogy ez a kérdés felvetődhetett volna. Nem volt kérdés, mi lett a fájó fog sorsa…

Időpont egyeztetés



Kérjük, adja meg elérhetőségét és rövidesen felvesszük Önnel a kapcsolatot!

Vezetéknév és keresztnév:
E-mail:
Telefonszám:
Üzenet:
*
....................................